Enciclopèdia dels ferrocarrils de cremallera. Volum 1 Suïssa

65,00 

Descripción

[CAT] La invenció del ferrocarril va canviar per sempre les societats postindustrials, revolucionant les comunicacions humanes i creant nous fluxos de mobilitat. No és d’estranyar, llavors, que des de ben aviat els primers enginyers ferroviaris volguessin expandir la influència del ferrocarril per tot arreu, fins i tot als cims, massissos i terrenys d’orografies complexes, malgrat el gran repte tècnic que això representava. Així, en paral·lel als avenços del propi ferrocarril convencional, la dels trens de cremallera és una història d’experimentació i confiança total en les capacitats de la tècnica per arribar a alguns dels paratges més especials del món.
En aquesta obra, dividida en varis volums que seran publicats successivament, repassem i descrivim totes i cadascuna de les línies de cremallera que existeixen i han existit per tot el món (història, infraestructures, característiques tècniques, material motor i mòbil…) oferint, a més, una visió de conjunt sobre els principals i fonamentals aspectes d’aquest espectacular mitjà de transport. La obra és editada en quatre idiomes (català, castellà, anglès i alemany), i el primer volum està dedicat a Suïssa, el país que concentra el major nombre de ferrocarrils de muntanya del món.

[ES] La invención del ferrocarril cambió para siempre las sociedades postindustriales, revolucionando las comunicaciones humanas y creando nuevos flujos de movilidad. No es de extrañar, entonces, que desde muy pronto los primeros ingenieros ferroviarios quisiesen expandir la influencia del ferrocarril por todas partes, incluso por las cimas, macizos y terrenos de orografías complejas, a pesar del gran reto técnico que aquello representaba. Así, en paralelo a los avances del propio ferrocarril convencional, la de los trenes de cremallera es una historia de experimentación y confianza total en las capacidades de la técnica para llegar a algunos de los parajes más especiales del mundo.
En esta obra, dividida en varios volúmenes que serán publicados sucesivamente, repasamos y describimos todas y cada una de las líneas de cremallera que existen y han existido por todo el mundo (historia, infraestructuras, características técnicas, material motor y móvil…) ofreciendo, además, una visión de conjunto sobre los principales y fundamentales aspectos de este espectacular medio de transporte. La obra está editada en cuatro idiomas (catalán, castellano, inglés y alemán), y el primer volumen está dedicado a Suiza, el país que concentra el mayor número de ferrocarriles de montaña del mundo.

[EN] The invention of the railway changed post-industrial societies forever, revolutionising human communications and creating new flows of mobility. Because of that, from very early, the first railway engineers wanted to expand the influence of the railway everywhere, even over the peaks, massifs and terrains with complex orography, despite the great technical challenge that this represented. Thus, in parallel with the advances of the conventional railway, the rack railway is a story of experimentation and total confidence in the capabilities of technology to reach some of the most special places in the world.
In this work, divided into several volumes that will be published successively, we review and describe each and every one of the rack railway lines that exist and have existed throughout the world (history, infrastructure, technical characteristics, motor and rolling stock…) offering, in addition, an overview of the main and fundamental aspects of this spectacular means of transport. The work is published in four languages (Catalan, Spanish, English and German), and the first volume is dedicated to Switzerland, the country with the largest number of mountain railways in the world.

Presentación

  • [CAT] Presentació:
    · Gran format 300x220mm
    · Paper d’art de 150 g/m
    · Relligat en tapa dura amb sobrecoberta
    · Pes 1,650 kg
  • [ES] Presentación:
    · Gran formato 300x220mm
    · Papel de arte de 150 g/m
    · Encuadernado en tapa dura con sobrecubierta
    · Peso 1,650 kg
  • [EN] Presentation:
    · Large format 300x220mm
    · Art paper 150 g/m
    · Bound in hard cover with dust cover
    · Weight 1,650 kg

Índice del libro

  • Prefaci I. Història dels ferrocarrils de cremallera
  • Introducció. Els ferrocarrils de cremallera de Suïssa
  • CAP 1. Suïssa occidental
  • CAP 2. Suïssa septentrional i oriental
  • CAP 3. Suïssa central Luzern
  • CAP 4. Suïssa central Bern
  • CAP 5. Suïssa meridional
  • Annex 1. Taula resum
  • Annex 2. Cronologia d’inauguracions i tancaments
  • Annex 3. Material motor
  • Annex 4. Abreviatures de constructors i companyies ferroviàries

También te recomendamos…